بانوی زرد

57

اگر هراس داریم آنچه را نزدیکان مان درباره ی ما می گویند بشنویم،باید کمی بیشتر فکر کنیم.این یعنی انکار. انکار یعنی حتی فکرش را هم نکن که من در حال دروغ گفتن به خودم هستم. تنها هنگامی از بازخوردها هراس داریم که بدانیم در حال دروغ گفتن به خودمان هستیم. اگر صادقانه بدانید آنچه دیگری درباره ی شما فکر می کند عاری از حقیقت است، برایتان اهمیتی نخواهد داشت که او چه فکری درباره ی شما دارد. هنگامی که ما خود را فریب داده ایم است که حرف های دیگران برایمان مهم است و ما نسبت به آنها حساس می شویم یا واکنش نشان می دهیم.

" از کتاب جوجه اردک زشت درون به قویی زیبا تبدیل خواهد شد نوشته دبی فورد"

یکی از کتابهایی خوبی که در این مدت خوندم این کتاب بود. زمانی که شروع به خوندن این کتاب کردم داشتم با احساسات بدی دست و پنجه نرم می کردم. کتابی بود که کمک کرد بتونم احساساتم رو کنترل کنم و حال خوب رو دوباره به خودم هدیه کنم. امروز که دوباره داشتم قسمتهایی از کتاب رو که علامت زده بودم رو می خوندم یادم اومد وقتی اولین بار این کتاب رو میخوندم بعضی از بخش های کتاب مثل یک سیلی به صورتم خورده میشد و حالیم می کرد به خودم بیام. کتابی هست که پیشنهاد می کنم حتما بخونید.

  • بانوی زرد

نظرات  (۲)

هرچند این کتاب ها ممکنه به نظر ما مطلوب بیان اما اعتبار علمی آنها 0 است
پاسخ:
خانم دبی فورد مدرک رواشناسی با گرایش مطالعات آگاهی  دارند از دانشگاه جی. اف. کندی. همینطور دکترای افتخاری از دانشگاه امرسن و دکترای افتخاری ادبی انسانی را از دانشگاه جی اف کندی دارند. بابت خدماتی که در زمینه روانشناسی و معنویت داشتند جایزه دریافت کردند. این کتاب هم درباره مبحث سایه هست که پروفسور کارل گوستاو یونگ این مبحث رو کشف و معرفی کردند.
پرفروفسور , دکتر و ... در روانشناسی هیچکدام از این عناوین برای اعتبار دادن به یک کتاب کافی نیست. یک کتاب روانشناسی شامل بحث های مربوط به روانشناسی باید روایی پایایی و اعتبار داشته باشد.باید هر مطلبی روی گروهی ازمودنی اجرا شود و نتایج آن در اخر کتاب درج شود یا ارجاع داده شود. چیزی که هیچکدام از این کتاب ها ندارند و علمی نیستند و بنابراین هیچ اعتباری ندارند حتی اگر از خود یونگ باشند.
پاسخ:
من از کتابی که مرجع علم روانشناسی باشه حرف نزدم من از کتابی که تاثیر مثبت روی من گذاشته حرف زدم. و بعد درباره نویسنده کتاب براتون نوشتم و اینکه ریشه تفکرات این نویسنده از کجا میاد گفتم چون برای من هم مهم هست که چقدر اون مطالب بار علمی داره و اینکه اون نویسنده چقدر توی اون زمینه حرف برای گفتن داره این دیدگاه منه. حالا اگر از نظر شما کتابی که آمار و ارقام آزمایشات علمی رو نداشته باشه علمی نیست خوب نظر شما هم محترمه که خوب این یک تفاوت دیدگاهی هست.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی